zondag 11 december 2016

Wanten haken

Brrr.. wat is het frisjes 's ochtends op de fiets zeg! Ik heb wel een paar handschoentjes maar die zijn nou niet bepaald warm wanneer het kwik daalt tot onder nul. Dus toen ik deze gave wanten tegen kwam op de site van wolplein ging ik meteen aan de slag. 


Het is een super makkelijk patroontje, wat ook voor de beginnende haakster prima te doen is!



Ik haakte de wanten bijpassend bij mijn sjaal uit een eerder blogbericht die je hier kunt vinden. Omdat het garen wat ik heb gebruikt dunner is dan het garen wat grbruikt wordt bij het patroon, heb ik ook andere haaknaalden gebruikt omdat het helaas toch te open werd bij de vingers.  

Ik heb daarom in plaats van haaknaald 8 en 9, haaknaald 6 en 7 gebruikt. 
De wanten passen precies om mijn handen en zijn lekker warm!

Het garen wat ik heb gebruikt is van de Zeeman, namelijk de Julia.

Hier kun je het patroontje van de wanten vinden. Er staat ook een patroontje van een muts bij, deze is toch ook wel heel erg leuk! Wie weet komt die er ook nog, haha.

Fijne zondag. 


 

2 opmerkingen:

  1. Lekkere warme handen, goed gedaan van je! Ze zien er heerlijk zacht en dik uit.

    BeantwoordenVerwijderen