dinsdag 21 februari 2017

De opblaaspoef

Toen ik laatst in de zeeman aan het snuffelen was, kwam ik toffe opblaaspoefen tegen. Het is hetzelfde concept als een strandbal en het leek mij wel leuk om dat eens te proberen. Zeker voor de prijs hoefde ik het niet te laten want ze kosten namelijk maar 3,99 per stuk. 


Ik nam er 2 mee en ging aan de slag. Het opblazen was wel een dingetje aangezien ik bijna non stop een uur heb zitten blazen. Maar ach, het was de hoofdpijn waard.  



 Ik koos het patroon van JipbyJan, aangezien ik hier destijds ook een krukje van heb gemaakt. Dit vond ik wel leuk bij elkaar passen. Het patroon kun je hier vinden! 

 Het garen wat ik gebruikt heb is ook van de zeeman, namelijk de Julia. Ik had ongeveer 3 bollen nodig om de hele poef te bekleden. In totaal was ik dus een tientje kwijt om deze mooie poef te maken! Daar kan zelfs de Action niet tegenop. ;) 


 Ohja, ik heb de onderkant open gelaten, zodat ik de hoes er af kan halen mocht de poef zachter worden. Dan kan ik deze makkelijk weer opblazen. 

Zijn jullie deze leuke poefen al tegen gekomen in de Zeeman? Of heb je er zelf al 1 gemaakt? 


5 opmerkingen:

  1. Wat is hij super gaaf!! Ik heb het opblaas kussen al wel gehaald, maar moet eerst nog wat werkjes afmaken ☺️😉
    Ik heb nog best wat Julia wol liggen en je inspireert mij enorm!! Ik ga denk ik ook voor deze versie!
    Bedankt voor je inspiratie!!

    Groetjes Marijke
    (zusjeknus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi geworden Frouk! Past inderdaad mooi bij je krukje, leuk setje zo ;)

    Leafs,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee! Ik heb nu geen poef nodig, maar voor die prijs kun je het niet in de winkel laten liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gevonden! En het is een heel leuke poef geworden zo!
    Groetjes, Sigrid
    PS: Een opblaasbare poef heeft nog meer voordelen, bedenk ik me net: hij is licht om aan de kant te schuiven, leeg te laten als je hem beu bent, en je kunt je niet pijn doen als je er tegen loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! En wat een goed idee. Ik ga ook eens een kijkje nemen bij de zeeman. Bedankt voor de tip.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen