dinsdag 1 augustus 2017

Tapestry haken

Hallo lieve haaksters,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blogpost heb geschreven. Volgens mij roep ik dat bijna bij elke blogpost, haha. Ik heb niet stilgezeten hoor! Vandaag laat ik jullie een project zien die ik een tijdje terug heb gemaakt. Namelijk deze tapesty gehaakte toilettas.




Ik had nog nooit zoiets gehaakt en vond het in het begin ook wel een beetje spannend. Het zag er namelijk zo moeilijk uit. Maar na een aantal toeren begon ik het steeds leuker te vinden en ging het steeds sneller.

Ik gebruik het tasje niet als toiletas, maar om mijn haakspulletjes in op te bergen! Hij is hier erg geschikt voor aangezien hij lekker stevig is omdat je meerdere draden meehaakt.


Ik heb het tasje gemaakt van Phildar cotton 3 in de kleuren: Rosee, Oeillet, Jade, Vitamine en Meringue. Ik had van elke kleur minder dan 1 bol nodig. Het patroontje van het tasje vond ik op de website van Katia. Die kun hier vinden!



Ik ga zeker nog eens aan de slag met deze techniek. Ik vond het namelijk erg leuk om te doen.

Hebben jullie wel eens tapestry gehaakt of is dit voor jullie ook nieuw?

Fijne dinsdag! 

8 opmerkingen:

  1. Wat gaaf, ik heb nog nooit Tapestry gehaakt, maar dit ziet er leuk uit. Ik heb nog heel wat restjes Phildar liggen, dus een goed plan, dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Wat moooooi!! Goed gedaan zeg! Ik heb al wel eens tapestry gehaakt, maar dan slechts met 2 kleurtjes tegelijk. Jouw tasje is zoooo mooi, dat ik het ook wel eens wil proberen met meer kleurtjes... Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sigrid! Dit is ook een fijn patroon om mee te beginnen. Ik zeg doen!

      Verwijderen
  3. Mooi! Heerlijk zomerse kleuren. Ja, ik heb wel tapestry gehaakt. Is leuk om te doen. Ik dacht dat je met tapestry in beide lussen haakt, en niet alleen in de achterste, wat jij hebt gedaan. Als je dan ook nog yarn under i.p.v. yarn over doet, dan is het mochila haken (zie ook mijn blogberichten met label mochila). Ik ben nu met een mochila tas bezig. Een hele klus...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Correctie... Inmiddels las ik ergens dat mochila tas betekent. En dat mochila haken dus helemaal geen haak-techniek is.

      Verwijderen